Drift pod obiektywem

W ramach krótkiego wprowadzenia wyjaśnię na czym polega drift. Najogólniej mówiąc jest to jazda bokiem w kontrolowanym poślizgu. Brzmi prosto, a wręcz zwyczajnie?
  Drift to dość młody i prężnie rozwijający się sport motorowy, którego pokaz miałem okazję oglądać 5 września tego roku, przy Poznańskim stadionie na Bułgarskiej, podczas zawodów Drift Masters Gran Prix 2015. Jest on pełen emocji, adrenaliny, ryku maszyn i swądu palonej gumy!



Mknące z ogromną prędkością samochody i obłoki dymu za nimi dają ogromne pole popisu dla fotografa co z miłą chęcią wykorzystałem "cykając" klatkę po klatce, ale nie bójcie się, dla was wybrałem tylko te, które są moim zdaniem najlepsze.


Oczywiście duża prędkość i cała dynamika sytuacji sprawia, że trudno uchwycić ostrość i podążać kadrem za pędzącą maszyną, dodać też trzeba brak możliwości użycia statywu! Na całe szczęście podołałem. Cały ten dym i hałas dają niesamowite wrażenie, a może to tylko moja męska psychika faworyzuje konie mechaniczne. 
Musze przyznać, ze to niesamowita rozrywka patrzeć na tę starcia na torze. Na imprezę przybyli zawodnicy z wielu krajów, by pokazać swoje niebywałe umiejętności a mieli co pokazywać!Największym zaskoczeniem dla mnie był nasz rodzimy zawodnik, Adam Zalewski!
 W chwili startu w Gran Prix miał 15 lat, a zaczynał w wieku 12, a w niczym nie ustępuje bardziej doświadczonym kolegom i walczy z nimi jak równy z równym. Byłem pełen podziwu. 

Zaczynało się spokojnie, ale potem presja była większa i to podkręciło tempo kierowcom, którzy zaczęli jeździć szybciej i bliżej! W końcu nadszedł moment wyczekiwany przez każdego, jazda w parach. 


  Oczywiście taka jazda miała swoje konsekwencję i nie obyło się bez kraks, ale mimo to każdy się świetnie bawił i nikomu nie stała się krzywda. 

Z Driftu to na tyle...na razie! A ja tymczasem zapraszam na kolejny mój post i pozdrawiam!

5 komentarzy:

  1. Ciekawe kadry, sama dobrze wiem jak ciężko uchwycić ruchomy obiekt wiec odwaliłeś kawał dobrej roboty :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, to bardzo miłe czytać, że komuś podoba się to co robię! A zważając, iż jest to pierwszy komentarz na mojej stronie to podwójne dziękuję.

      Usuń
  2. kurcze zakochałam sie w tych samochodach <3
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń